Alma Alpinex S.A. to czołowy dystrybutor produktów spożywczych w woj. świętokrzyskim. Firma powstała w 1999 roku w wyniku połączenia największych dystrybutorów województwa świętokrzyskiego: PW „Alma” s.c. i A.H.U. „Alpinex” s.c. Spółka opiera swoją działalność na sprzedaży produktów czołowych producentów żywności i napojów działających na terenie Polski. Firma planując uruchomienie nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Piekoszowie, poszukiwała wydajnego rozwiązania do kompletacji towarów. Wybór padł na „pick by voice” w oparciu o system ibcsVoice firmy IBCS Poland i sprzęt firmy Vocollect.
Potrzeba wejścia na wyższy ton
Nowopowstające centrum w Piekoszowie przejęło funkcje dotychczasowych magazynów zlokalizowanych w Kielcach i Zagnańsku. W celu zapewnienia najwyższej wydajności w nowym magazynie firma postanowiła wdrożyć nowoczesne rozwiązania do konfekcjonowania. Audyt przeprowadzony przez firmę IBCS Poland w magazynach Alma Alpinex wykazał, że dotychczasowy system kompletacji, oparty tylko o czytniki kodów kreskowych nie daje gwarancji pełnej obsługi zleceń np. w okresie „szczytów sezonowych” związanych z dystrybucją napojów. Proces kompletacji realizowany był za pomocą terminali wózkowych wyposażonych w czytniki kodów kreskowych, na których uruchamiana jest końcówka aplikacji zarządzającej magazynem.
– W praktyce wyglądało to tak, że jeden operator w danym momencie realizował jedno zamówienie, które następnie było obsługiwane przez jednego zbiórkowego. Lista pozycji do pobrania na magazynie była ułożona wg ścieżki kompletacji. Rozwiązanie, mimo iż działało poprawnie to nie dawało gwarancji obsługi wszystkich zleceń w sytuacjach wzmożonego ruchu na magazynie. – mówi Rafał Kędzior, Dyrektor ds. Informatyki w Alma Alpinex.
Pierwszym krokiem jest pobranie przez pracownika zlecenia przydzielonego przez kierownika magazynu. Następnie system głosowy kieruje operatora do odpowiedniej lokalizacji, którą weryfikuje za pomocą cyfry kontrolnej oraz potwierdza pobraną ilość towaru. Cykl jest powtarzany do momentu zakończenia całego zlecenia, a paleta z gotowym towarem ustawiana jest w strefie wydań i oklejana etykietą informującą o zawartości i parametrach odbiorcy.
Operator zgłoś się
Rozwiązanie zaproponowane przez IBCS Poland zakłada wykorzystanie systemu głosowego ibcVoice w oparciu o terminale Talkman A500 i A700 firmy Vocollect, współpracujące ze słuchawkami przewodowymi SR-20 i bezprzewodowymi SRX2. Całość sprzężona jest z działającym już systemem WMS.