Jakie korzyści daje zastosowanie technologii Pick by Voice?
Jeśli zastanawiasz się czy technologia Pick by Voice jest dla Ciebie? Zobacz poniżej jakie korzyści może ona przynieść w Twoim magazynie.
1. Zwiększenie wydajności
System głosowy powoduje znaczne uproszczenie procesu, polegające na wyeliminowaniu tzw. mikroprzestojów i spowolnień związanych z patrzeniem w ekran, obsługą klawiatury
i skanowaniem. Dodatkowo zyskujemy w pełni dwie wolne ręce i eliminujemy sytuacje polegające na odkładaniu i pobieraniu terminala na czas pobrania większych paczek. To wszystko powoduje wzrost wydajności procesu, co przekłada się na wzrost produktywności nawet do 35 %.
Pozwala to zwiększyć ilość wydań, a tym samym zwiększyć sprzedaż, nie zwiększając zespołu. Zwiększenie produktywności jest jedną z kluczowych korzyści systemów głosowych.
2. Zmniejszenie ilość pomyłek
W systemie głosowym pracownik nie jest rozpraszany ciągłą koniecznością odczytywania i wprowadzania danych na wyświetlaczu terminala. Tym samym eliminujemy potrzebę ciągłego naprzemiennego przerzucania uwagi z towaru na terminal. Pracownik dzięki temu skupia ciągle swój wzrok tylko na towarze, który kompletuje i lokalizacji, z której ten towar jest pobierany. Przyczynia się to do zmniejszenia ilości błędów nawet o 50 %. Wskaźnik błędów w systemach głosowych udaje się zredukować często do poziomu poniżej 1 na 1 000 pozycji.
Pozwala to osiągnąć wyższe wskaźniki jakości dostaw, a tym samym zmniejszyć koszty związane z reklamacjami.
Zmniejszenie ilości błędów może być też przyczynkiem do decyzji o rezygnacji z konieczności kontroli jakości przed wysyłką lub znacznego jej ograniczenia. Daje to dodatkowe obniżenie kosztów oraz możliwość skrócenia czasu potrzebnego od skompletowania towaru do jego wysyłki.
3. Skrócenie okresu szkolenie i wdrożenia
System jest niezwykle prosty w obsłudze i daje możliwość pracy w języku ojczystym pracownika (obsługuje ponad 40 różnych języków).
Dzięki temu uzyskujemy skrócenie czas potrzebnego na szkolenie (przynajmniej 2-krotonie) i okresu, po którym pracownik osiąga docelową wydajność (4-5 krotnie) – czyli zaczyna pracować z pełną wydajnością już często po 1-2 tygodniach od zatrudnienia.
Oznacza to że pracownik jest zatrudniany w momencie i na okres kiedy rzeczywiście jest potrzebny, a wkład związany ze szkoleniem i wdrożeniem jest niższy. Tym samym przekłada się to na zwiększenie produktywności w skali całej firmy i obniżenia kosztów.
4. Wzrost ergonomii i komfortu pracy
Poprzez wyeliminowanie potrzeby trzymania urządzenia mobilnego w ręce i jego obsługi (patrzenie w ekran, obsługa klawiatury, skanowanie kodów) ergonomia pracy znacznie się poprawia. Pracownicy mogą się skupić całkowicie na realizacji zadania, które mają do wykonania – nie rozprasza ich konieczność odczytywania i wprowadzania danych na wyświetlaczu, mają dwie wolne ręce co zapewnia łatwiejsze i bezpieczniejsze pobieranie towaru. Maleje ryzyko upuszczenia towaru lub terminala. To, że ich ręce nie są zajęte obsługą terminala lub potrzebą jego odkładania, wpływa również na szybkość realizacji zadania i zmniejsza ryzyko uszkodzenia sprzętu. Wszystko to przekłada się na większe zadowolenie pracowników z narzędzia pracy.
5. Zmniejszenie rotacji
Efektem lepszej ergonomii pracy, oraz możliwości komunikacji z system w swoim ojczystym języku, jest większego zadowolenie pracownika, co przekłada się na zmniejszenie rotacji nawet o 30 %.
6. Zwiększenie bezpieczeństwa pracowników
W systemie głosowym eliminujemy zdarzenia, jakie często występują podczas pracy z klasycznymi terminalami, że magazynierzy zerkają na ekran terminala podczas przemieszczania się między lokalizacjami. Zmniejszamy tym samym ryzyko wystąpienia wypadku, zwiększając bezpieczeństwo pracowników.