Systemy głosowe – jak działają?
Systemy głosowe działają na zasadzie wymiany danych, która odbywa się wyłącznie poprzez komendy głosowe pomiędzy systemem a operatorem.
Operator jest wyposażony w przenośny terminal zamocowany na pasku lub w kaburze, a także w zestaw słuchawkowy, przez który wysłuchuje komendy wydawane przez system. Ten sam zestaw służy mu ponadto do odpowiadania – tak, by płynnie potwierdzać realizację poszczególnych operacji.
Przykładowo, realizacja zadania kompletacji zwykle wygląda wg następującego schematu: operator pobiera zlecenie do realizacji – system wskazuje lokalizację – operator po dotarciu na miejscu potwierdza lokalizację – system wskazuje ilość/wagę do pobrania – operator potwierdza ilość/wagę oraz ewentualnie inne wymagane dane – system wskazuje kolejną lokalizację.
W sytuacji gdy jest potrzebne wprowadzenie dłuższego ciągu znaków np. kod etykiety wysyłkowej, numer partii lub numer seryjny, to można wprowadzić dla tych sekwencji – ale tylko dla tych konkretnych – skanowanie (poprzez terminal lub przy pomocy dodatkowego skanera nadgarstkowo-napalcowego).
Systemy głosowe – składniki systemu
Cały system składa się zatem z czterech elementów. Po pierwsze z terminala, czyli z przenośnego komputera, który przetwarza komunikaty systemu na komendy i komunikaty głosowe operatora na akcje w systemie. Po drugie, z zestawu słuchawkowego, stanowiącego tu specjalistyczne połączenie układu mikrofonów i głośników, docenianego szczególnie w wymagających warunkach środowiska magazynowego. Po trzecie, z biznesowego oprogramowania, odpowiadającego za realizację i kontrolę zadań (np. zleceń kompletacji). I wreszcie: po czwarte, z administracyjnego oprogramowania, na które składa się konsola do administrowania, zarządzania i monitorowania urządzeń i użytkowników.
Co mówią o nas nasi klienci
Masz pytania? Napisz do nas:
Zgodnie z założeniami, poprawiła się ergonomia pracy, zmniejszyła się liczba błędów, a procesy magazynowe zostały zoptymalizowane. Technologia pick-by-voice przyczyniła się również do przyspieszenia zbiórki i etapu wydania towarów, a także do wzrostu wydajności i efektywności kompletacji.
Co warto podkreślić, wydajność magazynu wzrosła powyżej zakładanej wartości. Przyczyniło się to do realnych oszczędności finansowych. Jesteśmy w pełni zadowoleni z wdrożenia i jego efektów oraz współpracy z IBCS Poland.
System głosowy ibcsVoice nie tylko poprawił dokładność i wydajność pracy na magazynie w obszarze wydań, ale znacznie uprościł procesy kompletacyjne. Możliwość wcześniejszego przetestowania rozwiązania oraz elastyczność firmy IBCS Poland przy wdrożeniu były dodatkowym atutem oferty.
Dzięki dogłębnej wiedzy, doświadczeniu oraz udanej współpracy specjalistów z IBCS Poland oraz HIT-Kody Kreskowe wdrożenie zostało przeprowadzone bardzo sprawnie i bez jakichkolwiek trudności. System z powodzeniem funkcjonuje w naszym magazynie. Dzięki niemu wszystkie procesy realizowane są z najwyższą skutecznością.