Systemy głosowe i ich zastosowanie
Systemy głosowe to rozwiązania, które coraz częściej są stosowane w przedsiębiorstwach. To doskonałe narzędzie do optymalizacji procesów, a szczególnie kompletacji w magazynie.
Czym są systemy głosowe?
Systemy głosowe, tzw. pick by voice, to rozwiązanie wykorzystujące technologie rozpoznawania mowy, a także przekształcania zleceń z systemu informatycznego , najczęściej z systemu WMS – na określone polecenia głosowe. W tym przypadku wymiana danych pomiędzy systemem a operatorem, odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komend głosowych. Nie ma potrzeby wprowadzania danych na klawiaturze czy za pomocą czytnika. Eliminuje to także konieczność odczytywania poleceń z wyświetlacza terminala. Pracownik dzięki temu ma w pełni dwie wolne ręce. Obsługa systemu jest bardzo prosta, co oznacza krótki czas szkolenia i wdrożenia nowego pracownika.
Systemy głosowe – wpływ technologii na efektywność procesów
Zastąpienie dotychczas używanych narzędzi i scenariusza pracy (odczyt danych z ekranu terminala i skanowanie kodów, odczyt z kartki papieru) komunikacją z systemem za pomocą głosu, wpływa na uproszczenie procesu i zwiększenie ergonomii, a w konsekwencji znaczne przyspieszenie pracy. W połączeniu z odpowiednio dopracowanymi, nowoczesnych technologiami zwiększającymi skuteczność i sprawność rozwiązania, takimi, jak system zmiany mowy na tekst – „Honeywell Speech Recognition” technologia rozpoznawania głosu „SoundSense” czy automatyczne systemy konfiguracji – „Touch Connect”, systemy głosowe mogą zapewnić wzrost produktywności nawet do 35 %
Zastosowanie
Systemy głosowe doskonale sprawdzają się przede wszystkim w firmach dystrybucyjnych, u operatorów logistycznych, ale również w firmach produkcyjnych –wszędzie tam, gdzie proces kompletacji jest czasochłonny i zaangażowana jest w nim większa ilość osób. Znajdują zastosowanie w magazynach, gdzie ilość realizowanych linii w procesie kompletacji to rząd 1000 i więcej na godzinę. Z powodzeniem również można je zastosować w chłodniach i w mroźniach, gdzie praca z kartką papieru lub terminalem jest utrudniona ze względu na panujące tam warunki.
Systemy głosowe poza standardową kompletacją manualną mogą być również zastosowane w innych procesach i obszarach:
- półautomatyczna kompletacja zamówień (towar do człowieka),
- pakowanie na stacjach, uzupełnianie towaru (replenishment), załadunek,
- zasilanie produkcji,
- przeglądy związane z inspekcją i utrzymaniem ruchu.